12/23/10

PLEASE la.. Jangan berterusan macam nie..!!

PLEASE..PLEASE..PLEASE.. janganlah terus cam nie.. nanti muka diatas nie lebih teruk dari ini...

WTFish..!! Sem baru dah nak bukak.. kelas start 3/1/2011.. wah.. dah nak 2011 da.. maknanya umur aku da nak masuk 23 tahun.. giler ah.. dah nak tua da.. huisssshhh... sem baru nie merupakan the last semester aku study kat UiTM.. huhuhu... near to 5 year bercinta ngan UiTM.. cukup 5 tahun nanti aku da boleh ceraikan kau dengan talak 1.. kenapa Talak satu?? sebab talak satu boleh rujuk balik kan?? manalah tau tiba-tiba aku rajin nak amik master.. hahaha.. ICPM ( Intergrated Construction Project Management).. tak pun amik master in Facilities Management pun ok jugak.. tapi buat masa nie memang aku da tak larat sangat nak belajar.. aku dah tak sabar dah nak kerja and merasa menggunakan duit sendiri.. huhuhu...

(Marhanis as Construction Manager)

tak sabar berada dalam golongan professional

yang paling tidak sabar nak ada duit sendiri..!!! wahhhhh..!!!

TETAPI..................!!!!!!!

Sebelum aku nak kerja semua... aku kena grad dulu.. habiskan study.. siapkan DISSERTATION.. apa??? diulangi DISSERTATION...owh no...!!!! inilah delima wanita aku... aku harus menyiapkannya.. kerana tarikh submissionnya sudah semakin dekat.. tapi.. aku tak reti buat.. tak tahu macam mana nak mula.. tension beb!! aku dah anta dua bab.. semuanya aku kena siapkan 4 bab.. tapi yang dua bab tue pun aku dapat result teruk.. heeee.... BENCI..!! 
tengok tue result aku..!! Dissertation C taw.. hurgggghhhh!!!!
setiap hari aku memikirkan nak buat mendalah nie.. tapi aku tidak ada kekuatan nak buat.. hurgghh... tolonglah bagi aku semangat.. sikit lagi nak abis degree niew.. mashallah.. susahnya rasa..!! sebenarnya aku punya tajuk untuk dissertation nie adalah 'THE EFFECTIVENESS OF ARBITRATION ACT 2005 AS COMPARED TO ARBITRATION ACT 1965" .. sekarang nie aku sangkut kat bab 3.. aku kena kupas act tue satu-satu... kenapa act 2005 tue is much better than the old one.. owh.. no..!!! tak tahu nak start..!! seriuously..!!!

aku kena buktikan act diatas nie bagus, knp diorang make the new one...
kepada readers yang tahu serba sedikit dalam bidang law nie dan ada sumber rujukan yang boleh membantu aku.. silalah hulurkan tangan ringankan beban aku nie.. serius aku memerlukan bantuan you all.. bagilah sinar kepada diriku...PLEASE la.. Jangan berterusan macam nie..!! jangan la terus tak da sinar.. kerana ia akan memberi kesusahan dalam hidupku.. aku tanak extend.. aku nak grad on time.. nak convo sama2 ngan kawan2 lain.. Sesiapa yang sudi tolong aku please leave your comment kat sini and tak pon do add me at FB.. maybe kita leh sharing.. mungkin leh jumpa untuk aku meminta tunjuk ajar.. aku desperate sangat nie.. kalau ada yang sudi menolong alangkah indahnya.. memang aku sayang sangat2 la kat orang tue.. hehehe.. bertapa besarnya pahala korang kalau tolong aku kan.. 

aku dah berjanji kat diri aku.. mulai minggu depan aku akan focus kepada dissertation aku nie.. aku perlu berubah.. jadikan ini satu cabaran.. aku nak grade.. sbb kalau tak grade nanti aku kena tambah PTPTN sebab nak bayar yuran.. pastu lagi la bertambah hutang aku kt badan tue.. dah la sekarang iklan merata tempat.. huhuhu.. so start from next week aku kena jadi seperti dibawah...


yew... saya patot menjadi begitu... mengkaji dan terus mengkaji.. bukan termenung jew.. saya perlu berubah.. ya.... BERUBAH...!! bantu saya kawan-kawan....

2 comments:

liena said...

dont worry manis ko leh wat...wlaupom ko dpat c dissertation sem lpas at least ko lulus...tumpu pada yang skunk k..

Manis Madu said...

hahahaha.. thanks liena.. support me k..