7/6/11

Kenapa saya sokong perhimpunan BERSIH??

hye.. aku pon nak menyibuk jugak dengan isu hangat laaa nie.. aku nak cerita menda nie secara ringkas.. sebab aku malas nak taip panjang-panjang.. hanya meluahkan pendapat di blog yang tak berapa nak ada orang jenguk nie.. (yang jenguk pon stalker yg tak suka ngan aku jew..hehehe)..

first : Sebab perhimpunan nie bersih.. memang tidak sesuai buat dijalanan tapi mereka nak buat kat stadium tue kira ok la kan. sebelum nie depa nak wat tempat terbuka sebab masalah kewangan. kalau kerajaan memang boleh buat tempat proper sebab ada peruntukan kewangan. tapi pihak pembangkang harus menggunakan kewangan mereka untuk kos-kos lain.

second : sebab negara kita adalah demokrasi. so, tak salah pihak membangkang nak bersuara. Lagi pun kalau tiada yang membangkang pihak kerajaan tak akan rasa tercabar. secara tidak langsung kerajaan akan cuba bersungguh-sungguh untuk mengekalkan kedudukan dan buat yang terbaik untuk rakyat.. jadi itu skaha satu isi penting aku.. dengan adanya pembangkang kerajaan sentiasa buat improvement untuk membetulkan segala kekurangan demi kepentingan akyat.

third : it's logic ok.. cz pilihanraya dah tak lama.. kerajaan boleh melontarkan segala maniefesto mereka mengapa tidak pembangkang. Kata negara demokrasi. jadi kita ada hak untuk bersuara dan membuat pilihan. tindakan kerajaan sekarang ibarat tercabar dan goyah dengan tidakan pembangkang dengan perhimpunan bersih nie


note : SAYA BUKAN MENYOKONG PEMBANGKANG.. saya tak terfikir pon nak mengundi lagi.. daftar pun tak.. cuma saya hanya meluahkan pendapat.. CUMA BERHARAP KERAJAAN BERFIKIR & MEMBERI YANG TERBAIK UNTUK RAKYAT DAN BUKANNYA HANYA UNTUK KEPENTINGAN MEREKA SENDIRI.. sekian..

5 comments:

aki_san said...

haha...aku bgtaw polis...heeee....welll i think u rite.....bru demokrasi kn....

Manis Madu said...

hahahaha... taw tapa.. nak kene mention ker definition of democrasi.

Anonymous said...

demokrasi berpelembagaan berbeza dengan demokrasi di US. Tu yg menjadikan demokrasi kita lebih kepada demokrasi yg dikawal.

TQ (Ad)

liena said...

ak suka bca blog ko manis tp ak bkan stalker yg x suka ko..blog ko best tok dbca..

Manis Madu said...

liena thanks buddy..