1/3/11

Application of part time job..

Hello readers.. hahaha... cm ramai jew readers aku kan... padahal berapa orang jew baca.. tue pon aku yang paksa.. hahahaha... ok.. today is my first class after about two month aku duduk rilek-rilek jew dari belajar.. so.. my first day is quiet good and there is no wrong if i said my first day make me feel, yeah..!! aku mesti berjuang habiskan study and going to make me proud of myself for this semester.. see, today I'm so fresh and full of energy to learn the new things about construction and management.. huh..!! my previous examination result is quiet bad.. especially dissertation and production management.. it is ok.. maybe it is a moral value that really meaningful for me.. ok.. today 3 lecturers yang masuk.. two of them for construction technology subject and the other one for MGT 565 which is management subject.. huh..!! i have to score both subject and need to focus more because i have to attend final exam for these subject.. Ingin saya tekankan disini saya suka dengan cara Assoc. Professor Sr. Ruslan (if i'm not mistaken to spell his name).. wah.. tue yang semangat sangat nak belajar MGT 565 nie.. hehheeee.. hope semangat nie berterusan sehingga ke akhir lecture..INSYALLAH..

Ok.. actually yang atas tue just for the introduction untuk karanga cereka aku pada kali ini.. Cerita sebenar aku adalah aku mungkin akan mengalami masalah kewangan pada masa akan datang.. hahaha,.. tak ada masalah lain la ku nie.. tak habis-habis la dengan masalah kewangan aku nie.. because money is everything to me.. money can make people like me..appreciate me.. make me happy.. plus minus money is one of important thing selain family didunia aku.. ok.. today one's of my classmate buat pengumuman yang we are going to korea for our trip for this semester.. lebih tepat lagi for subject PED.. apa tue PED?? erk.. aku lupa la nama panjang dia.. hahahaha.. orang sebut PED aku pun sebut r.. padahal tak taw nama panjang.. But yang aku tahu itu adalah subject yang paling penting untuk last semester nie.. it is something like final project, ada weekly assessment, ada presentation semua la dengan panel.. so it is quite difficult but if we have afford and creative, insyallah that subject will going to help us get better pointer..OK.. so KOREA.. nak pegi korea nie jauh.. mau la naik kapal terbang paling kurang 5 jam tak silap aku la.. sebab masa aku pegi bandung pun lebih kurang 2 jam. kalau tengok dalam peta korea lagi la jauh.. so member aku dah pesan, at least kitorang kena simpan setiap sorang RM 1K untuk trip nie.. tadi zack (classmate) cakap kami akan pergi 5 hari 4 malam.. dia cakap lagi kos penginapan dijangkakan RM 70 per day.. which mean for 4 nights we are going to spend RM 280 per person.. dan katanya lagi kos untuk tiket pergi dan balik adalah RM 700 setiap sorang.. aku so kat situ dah RM 980 rite?? plus minus RM 1K gak.. but tak masuk lagi kos-kos sampingan lagi.. itu adalah kos minimun yang dijangkakan.,.. pasport kena buat sendiri.. alhamdulillah aku dah ada pasport.. so save cost for pasport... kami kena cari sponsor unuk cutting our cost.. maybe kalau dapat sponsor kos untuk penginapan dan makan dah tak payah tanggung.. just spend RM 700 for trip ticket.. so dengan calculation yang kabur nie aku dah mula merasakan hidup aku untuk semester ini gelap bagaikan zaman resonance.

waaaaa..aku sangat risau.. kalau boleh aku tak nak menyusahkan parent aku dengan bebanan kewangan.. cukuplah dah dekat 5 tahun aku kat university nie da banyak aku habiskan duit diorang.. jadi dalam perjalanan aku balik dari kelas tadi sambil menunggan scooter EGO ku aku meluahkan cadangan kepada kawanku yang apa kata kita cari part time job.. kawan aku tanya nak kerja kat mana??? aku cakap la kat GUARDIAN yang dalam giant kat sek 7 nie.. giant baru bukak.. ganti pasaraya bintang.. so aku fikir mesti dia nak pakai pekerja kan.. tanpa berfikir panjang aku pun terus pusing balik pergi ke giant dan terus ke guardian....

kitorang pun isi la form yang diberi oleh akak kat guardian tue.. lepas isi semua akak tue cakap boleh kerja bila.. aku pun cakap, yang konfirm boleh kerja hari jumaat sampai ahad.. yang tue confirm.. tapi hari lain after 4 petang baru boleh masuk kerja.. akak tue cakap dia kalau boleh nak yang boleh kerja hari-hari.. tapi akak tue cakap nak contact kami semula. so tak tahu lah aku dapat or tak kerja tue.. hope dapat la kan.. dapat menampung perbelanjaan aku sem nie.. doa2 la dapat.. tapi kalau tak dapat tue aku kena try tempat lain la pulak kan... so.. itulah cerita aku for today.. huhu,, sori la kalau penat membaca.. aku yang menaip nie lagi penat... ok la.. thanks for reading...da.....

2 comments:

zacky786 said...

huhuu..~
den pn pernah cari kje part time ..~ cmtu la die ckp.. t ktorg call.. p haram... xd pn... hampess jer.. :P

Manis Madu said...

zack :tue la.. dah 3 hari.. tapi tak kol2 pon.. saya akan jadi pekerja yang bagus.. heee.. xpaham ker? hahahaha...