1/8/11

Duit....Duit....Duit..Oh.. duit..Telecomunication anttena

assalamualaikum...

pic bersama minnie mouse sebagai pembuka cerita..!! (finie bagi utk my birthday 2010)

Ok.. start dari hari khamis aku dah pening dengan nama-nama niew TAWANG, TAMAN TIONG, KOK LANAS, KUTAN, PERUPOK, TAKANG.... haih.... nie semua nama-nama tempat kat kelantan.. aku pun tak taw kat mana tempat nie.. nie semua pon kerana kerja part time aku buat report untuk satu company contractor nie.. kerjanya siapkan report yang diorang da siap pasang microwave dan antenna celcom.. baru lah aku taw selama nie nak pasang line celcom nie kena ada microwave.. pastu kena pasang antenna.. at least 3 antenna kena pasang.. ataupun dia panggil sector... hahahahaha... aku tunjuk skit kat korang rupa tower telekomunikasi.. actually korang selalu sangat tengok mendalah nie...

ini lah dia towernya.. setinngi 60 meter

yang korang nampak gedabak-gedabak besar kat tower tue dia panggil microwave.. pastu yang nampak cam panjang tersangkut tu pulak nama dia antenna.. yang company pasang semuanye ada 3 sector.. aku tak taw la kalau boleh lebih dari 3.. okeh selalunya tower nie ada yang 4 lagged and 3 lagged.. selalunya kalau 4 lagged dia mesti tinggi 60 meter.. kalau 3 lagged mesti dalam 45 meter.. ni kesimpulan aku wat sendiri.. kalau salah mintak ampun.. hahahahahaha

buat punya buat.. memang pening.. nama tempat nak dekat sama.. link pasang pon dekat sama. pastue setiap site candidate site nie ada no ter sendiri berserta clauster number... hahaha... 3 hari kot aku mengadap menda niew... tapi ok lah.. aku taw serba sedikit...aku nak share sikit ngan korang apa yang aku taw...

TNB supply yang mesti ada dia kawasan site
TNB meter
pandangan dari atas tower
equpment yang perlu ada.. kat dalam ada DU ngan retifier
cabble ladder

hahahaha tue ja aku taw.. next time kalau aku taw benda baru, aku bgtaw korang eh.. daaaaa....

No comments: