3/27/12

Allah sentiasa mendengar keluhan umatnya

Assalamualaikum.. alhamdulillah, dengar berkat usaha dan tawakal kpd-NYA akhirnya aku dapat jugak kerja selepas dipanggil second interview oleh salah sebuah syarikat kontraktor semalam. Alhamdulillah.. aku bersyukur sangat. Biarlah apa org nak kata kat aku kan. Biarlah orang nak kata aku nie tak bersujud kepada Allah. Janji aku tahu apa yang aku buat. Takkan setiap apa amalan yang aku buat aku nak post kat blog dan bgtaw semua org. Salah seorang pengunjung blog aku berkata aku hanya menunggu rezeki dtg bergolek. Masyallah..!! Biarlah.. Janji aku tak mintak duit dia kan.


Berkaitan pasal kerjaya GURU.. saya akui yang kerjaya itu amat mulia. Tapi jika difikirkan kalau kita tak ikhlas dan melakukan tugas hanya kerana wang semata-mata saya fikir itu tidak wajar. Kalau semua org nak jadi cikgu sbb senang siapa nak jadi arkitek? engineer? contractor? dan lain-lain lagi? siapa nak membangunkan dunia? Satu lagi, kepada ANONYMOUS yang comment nie.. nampaknya anda sendiri tidak memahami penulisan saya. Saya sama sekali tidak menyalahkan KAK LONG saya. KAK LONG saya tidak sama sekali bersalah, kerana KAK LONG saya hanya menyampaikan hal ini kepada saya. Saya cuma sedikit tidak berpuas hati dengan kenyataan KAK CIK saya sahaja. ITU SAHAJA... Saya bukan benci KAK CIK saya, cuma saya rasa KAK CIK saya berfikiran sempit dan tidak mengkaji seluruhnya kehendak anaknya. TQ coz sudi leave a comment to me.. Saya sangat menghargainya...!! Kepada kawan-kawan, terima kasih kerana tetap menyokong saya walau ada segelintir pihak yang memandang serong kepada saya kerana selama hampir 3 bulan saya menganggur. Assalamualaikum.. 

2 comments:

minesilinda said...

don worry...kalau anonymous (si cherita**** tu kot).... tu comment means dia sentiasa bukak blog ko dan nk tau berkembangan ko mayb dia admire ko dlm diam.....hehehe

hope manis jd pekerja yg hebat pasni...sbb ak tau sape manis nie...

Manis Madu said...

tq linda